Předvánoční update

Po delší době se vracíme se shrnutím našich úspěchů a failů s curyšskými firmami. tl;dr: Peťa má rozjednané dvě pracovní pozice. Lucce uletěli dva (obzvlášť vypečení) holubi, ale je pozvaná na osobní pohovor. Jsme přestěhovaní a ve slabších chvilkách jsme koukli i na pracovní pozice v Mnichově. Zdá se, že by tam toho mohlo být pro nás o něco víc, ale zatím nerobíme paniku. Ještě existuje pár možnosti ve zbytku Švýcarska.

Začátkem listopadu se mi ozvali z Google s nabídkou pohovoru na pozici Site Reliability Engineer, Software Engineer. V Google se snaží eliminovat u pohovorů false positives, takže mají vysoký podíl false negatives. To znamená, že i úžasní programátoři se tam hlásí několikrát, než vůbec získají šanci jít k pohovoru, a ten pak absolvují 2-4x (a ani pak je třeba nevemou). Moje zaměření je dost negooglovské, ale kdo by odmítl? Toš jsem to zkusila. Dostala jsem úkol, skoro půl hodiny jsem přemýšlela nahlas a pak zkusila napsat něco v C++ (v Google docs). Týpek byl v pohodě, ale moc v průběhu pohovoru nekomunikoval. Na konci řekl, že by to šlo udelat i efektivněji. Můj výkon nebyl špatný, bylo mi však jasné, že u nich to stačit nebude. Pár dní na to jsem dostala feedback s tím, že tentokrát to nevyšlo, nemám věšet hlavu a určitě to mám zkusit v budoucnu znovu. Musím pochválit recruitery a celý jejich proces. Kromě detailních informací o průběhu pohovoru mi poslali i spoustu tipů k přípravě a celkově byli dost akční.

Pohovory s mou vysněnou NVIDIA dopadly bohužel podobně. Po pěti pohovorech a dvou programovacích úkolech přišla zamítavá odpověd: jsem dobrý kandidát a mám to zkusit znova za rok. Zrovna prý ulovili někoho s obrovskými zkušenostmi. Tým je rozprostřený po Evropě, Rusku a Indii, takže jsem asi měla hodně dobrých soupeřů. Bylo mi ctí! Dost jsem se toho při přípravě naučila. Škoda jen, že to trvalo 4 měsíce.

Poslední firma, se kterou teď jednám, vyrábí detektory radiace. Pozice se týká práce na řízení detektorů, ale i programování mimo embedded. Jelikož jsou malí (<30 zaměstnanců), měla bych zřejmě velkou zodpovědnost a jen pár kolegů inženýrů. Prošla jsem dvěma pohovory, vypracovala programovací úkol a příští týden jsem pozvaná na onsite. Mělo by to být už jen osobní setkání a pokec s týmem. Byla jsem upozorněna, že berou velmi vážně zkušební dobu a chtěli to speciálně zdůraznit, když se stěhuju z jiné země. Tak z toho mám ještě větší respekt.

Peter má za sebou tři pohovory s konzultantskou firmou, která dělá do aerospace, automotive, zdravotnictví a dalších zajímavých oblastí. Sídlí taky v Curychu a její zaměstnanci dělají většinou na projektech pro jiné firmy, takže je možné, že by občas cestoval. Stihl už pohovor s jedním jejich zákazníkem, což je firma zabývající se 3D skenováním. Projekt, na kterém by mohl dělat, se týká software na 3D skeny místností. Peťa by v něm využil své znalosti ze zpracování obrazu. V průběhu příštího týdne s nimi bude mít technický pohovor a jedná ještě s další firmou, která dělá na měřících zařízeních a shání někoho na vývoj software pro ovládání těchto zařízení.

Takže příští týden jedem na curyšské vánoční trhy. Poslední dny si pohráváme i s myšlenkou odjet někam dál, do přírody, za teplem. To se ještě ale uvidí! :)

Komentáře