Jeden krok zpět a dva vpřed

Poslední týdny nám začínají splývat, ale samostudium k pohovorům po dlouhé době naštěstí přerušily návštěvy našich domovin. Peťa na výletě v Beskydech samou radostí objímal stromy a Lucka se druhý den cítila jak po půlmaratonu. Firmy, které Peťa oslovil, se neozývají nebo se ozvaly a pak přestaly komunikovat. Bude teď teda psát dalším ze svého seznamu. Lucčina šňůra pohovorů pokračuje a už i stihla srovnat skóre v počtu odmítnutí.

Při druhém pohovoru s programátorem z Distranu jsem řekla nejméně padesátkrát, jestli by tu větu mohl prosííím zopakovat. Lukas mi nečekaně zavolal na mobil a zněl, jakoby seděl ve vlaku a mluvil přes rukáv. Jinak to byl celkem zajímavý pohovor a párkrát jsme se i zasmáli. První diskuse se točila kolem grafu znázorňující performance vektorizované smyčky daxpy na jistém procesoru. Pak jsem navrhovala algoritmus k jednomu problému. Na konci jsem ze zvuků na druhé straně odtušila, že se ozvou. Byla jsem v autě na cestě do Jičína, když mi Lukas (zase přes rukáv a natřikrát) sděloval, že nakonec upřednostnili jiného kandidáta. Toš jsem jim popřála hodně štěstí a jedeme dál!

Ten den jsem měla naplánovaný ještě další pohovor se švýcarskou firmou Sonova. Vyvíjí naslouchátka a řešení pro potřeby sluchu (symbolika po předchozím pohovoru?). Pozice, o kterou se ucházím, se týká vývoje v C++ a mobilních technologií. S naslouchátky odnedávna totiž propojují telefony a televizi. Tentokrát jsme naštěstí zůstali u Skype, kde mě čekali dva lidé: potenciální šéfová (která se věnuje paraglidingu) a její šéf (který se snad ani na chvíli nepřestal usmívat). Pohodovější pohovor jste nezažili. Bylo to teda i tím, že nedošlo na žádné zkoušení znalostí. Ptali se klasicky na zkušenosti z minulé práce, moje záliby, jak to mám vymyšlené se stěhováním (jestli mám třeba kočku nebo psa) a kdy by se mnou mohli počítat. Odpověděla jsem, že si tam plánuju vzít jen jednoho imigranta z východu a že jsem celkem flexible. V případě, že bychom si plácli, nabídli pomoc s hledáním bydlení a kurzy němčiny. Zajímavé je, že chtěli dát vědět, jak se mi to líbí a jestli mám o pozici teda fakt zájem. Tak jsem napsala, že teda fakt jako jo, a dneska mi přišla pozvánka na návštěvu u nich za dva týdny. Má to být na půl dne, budu tam řešit nějakou case study a seznámím se s týmem.

Tak to vypadá, že se konečně můžem těšit na výlet do Švajcu!

Komentáře